Author: Biljana Veljovic

  • Naočare koje vam neće zaštititi samo oči

    Naočare koje vam neće zaštititi samo oči

    Osim što ugrožavaju zdravlje oka, svetlost i sadržaji sa TV ekrana neretko nepovoljno utiču i na funkcionisanje mozga, pre svega zbog velike količine informacija. Od toga je teško pobeći, zbog čega je grupa američkih stručnjaka osmislila naočare za „digitalnu detoksikaciju“.

    Neobične, ali za vid izuzetno korisne, ove naočare imaju specijalno rotirano polarizovano staklo, koje blokira svetlo sa ekrana.

    „Shvatili smo da kada držite klasičan par naočara za sunce pod uglom od 90 stepeni, one blokiraju svetlost ekrana. Zato smo i mi samo rotirali polarizovana sočiva za tih 90 stepeni“, kaže osnivač kompanije Ivak Kaš.

    Naime, ekrani su vertikalno polarizovani kao i većina sunčanih naočara. Podešavanjem fokusa, konstruktori su uspeli da ekrane ostave vidljivim, ali ne i svetlosni sadržaj koji emituju. Za sada, blokira se svetlost sa LED, LCD i nekih kompjuterskih ekrana, ali ne i sa digitalnih bilborda, pametnih telefona ili ekrane tableta.

    Osim koristi po zdravlje očiju, po rečima konstruktora, naočare imaju i dodatnu dimenziju, jer pružaju i mentalni detoks.

    „Sanjam o svetu u kom svako može da kontroliše medijski atak reklama, tehnologija, o svetu koji od nas ne pravi žrtve propagande, već omogućava kontrolu svih tih entiteta“, objašnjava Ivan Kaš.

    U ovom trenutku, inovatori ne planiraju masovnu proizvodnju, i pored brojnih ponuda. Prioritet im je usavršavanje modela u saradnji sa Univerzitetom u Ročesteru.

    IZVOR:RTS

    Podeli
  • Ishrana uzrok jedne od pet smrti u svetu

    Ishrana uzrok jedne od pet smrti u svetu

    Kako bi trebalo da se hranimo da ne bi došli u situaciju da nam život zavisi od toga.Po život su pogubne i dijete koje ne uključuju orahe, semenje, povrće, morske plodove i vlakna.

    Zbog hrane koju jedemo svake godine premine 11 miliona ljudi u svetu, pokazuje uticajna studija.

    Naša dnevna ishrana veći je ‘ubica’ od pušenja, a utvrđeno je da je uzrok jedne od pet smrtnih slučajeva širom sveta, stoji u najnovijem istraživanju koje je objavljeno u naučnom časopisu Lanset.

    So u hlebu, soja sosu ili jelu najveći je problem.

    Istraživači kažu da se ova studija ne bavi gojaznošću, već lošom ishranom koja oštećuje srce i uzrokuje kancer.

    Kako bi onda trebalo da se hranimo?

    The Global Burden of Disease Study je najkompletnija svetska studija koja govori o tome zašto ljudi umiru u svakoj zemlji na svetu.

    Naučnici su analizirali prosečne navike u ishrani stanovnika svake zemlje i utvrdili koliko to može da utiče na kvalitet, ali i dužinu života.

    Utvrdili su da je opasna po život ishrana koja sadrži:

    Previše soli – uzrok tri miliona smrti u svetu

    Premalo celih zrna – uzrok tri miliona smrti u svetu

    Premalo voća – uzrok dva miliona smrti u svetu

    Po život su pogubne i dijete koje ne uključuju orahe, semenje, povrće, morske plodove i vlakna.

    “Zaključili smo da je ishrana jedan od najbitnijih faktora koji utiču na zdravlje ljudi širom sveta”, izjavio je za BBC profesor Kristofer Mari, direktor Instituta za statistiku zdravlja Univerziteta u Vašingtonu.

    Kako hrana ubija?

    Od 11 miliona smrtnih slučajeva do kojih je došlo zbog loše ishrane, u 10 miliona je uzrok smrti bila previše slana ishrana koja je dovela do kardiovaskularnih bolesti.

    Previše soli povećava krvni pritisak, a tako se povećava i rizik od srčanog i moždanog udara. So direktno utiče i na rad srca i krvnih sudova. Zato može da dođe do srčane insuficijencije kada srce ne radi efikasno. Cele žitarice, voće i povrće imaju suprotan efekat – oni su “kardioprotektivni” i smanjuju rizik od srčanih problema.

    Rak i dijabetes tipa 2 uzrok su ostalih smrti koje su povezane sa ishranom.

     

    IZVOR: BBC

    Podeli
  • Sud naložio pshijatrijsku ekspertizu za napadača na džamije na Novom Zelandu

    Sud naložio pshijatrijsku ekspertizu za napadača na džamije na Novom Zelandu

    Novozelandski sudija naložio je pshijatrijsku ekspertizu belom suprematisti koji je u nedavnom napadu na dve džamije u Krajstčerču, direktno prenoseći masakr preko interneta, ubio 50 osoba.

    Australijanca Brentona Taranta (28), koji je uhapšen ubrzo posle napada, pregledaće dva stručnjaka, rekao je sudija Kameron Mander tokom kratkog saslušanja u Krajstečerču, gde je Tarant optužen za ubistvo 50 i pokušaj ubistva još 39 ljudi. 

    Tarant nije bio fizički prisutan na saslušanju već je to pratio putem video linka iz zatvora u Oklandu, gde se nalazi u izolaciji od hapšenja. Australijanac nije ništa rekao za vreme saslušanja.

    Sud ga nije pitao da li se izjašnjava krivim ili ne.

    Po nalogu suda, medijima nije dozvoljeno da snimaju ili slikaju optuženog.

    Tarant je 15. marta ubio vernike u dve džamije za vreme molitve petkom. Australijanac je napad prenosio uživo preko interneta, a pre masakra je objavio svoj “manifest” u kojem navodi planove i razloge za napad.

    Novozelandske vlasti su saopštile da su 24 osobe i dalje hospitalizovane zbog posledica ranjavanja tokom napada.

    Tarant je tokom prvog saslušanja na sudu izgledao ravnodušno, a kada je ušao u sudnicu rukom je napravio znak belih suprematista.

    AUTOR:Beta

    Izvor: Tanjug

    Podeli
  • Posao za povratnike

    Posao za povratnike

     Malo je do sada bilo programa, koji su obuhvatali readmisante. U okviru projekta “Novi Pazar-novi poslovi” povratnici su imali prilku da konkurišu za dobijanje sredstava za pokretanje biznisa. Tu mogućnost iskoristila je i mlada Novopazarka Azra Islamović.

    Novopazarka Azra Islamović majka je dvoje dece, pokušala je da sa svojom porodicom dobije azil u Nemačkoj. Tamo je provela nekoliko godina. Kaže da je boravak u Nemačkoj bio dobar. Kada u svojim namerama nisu uspeli, ovaj mladi bračni par sporazumno se vratio u svoju zemlju. Pri povratku Azra je odmah upisala pravni fakultet, koji će uskoro završiti. Pored pravnog fakulteta, odlučila je da  sama pokrene biznis uz pomoć donacije u okviru projekta “Novi Pazar Novi poslovi” i otvori prodavnicu stočne hrane, od tog posla kaže očekuje mnogo.

    Malo je projekata, koji su realizovani u Novom Pazaru, a koji su imali za cilj da pomognu povratnicima na osnovu sporazuma o readmisiji. Član gradskog veća Fevzija Murić najavljuje relaizaciju takvih projekata u narednom periodu.

    Za povratnike po osnovu Sporazuma o readmisiji nikada nije pravljena posebna baza podataka.  Murić kaže da evidentiranje znači i pomoć, a ranije nisu postojala sredstva za poboljšanje njihovog položaja, pa ni samim tim ni potreba za tačan broj readmisanata, sve do prošle godine kada je sproveden program “Novi Pazar-novi poslovi”.

    B.V.

    Podeli
  • Pričajmo o autizmu

    Pričajmo o autizmu

    Novopazarsko Udruženje za pomoć osobama sa autizmom u okviru obeležavanja nedelje autizma, 2.aprilia, na Svetski dan autizma, organizovalo je centralnu manifestaciju kod Sebilja. Posetioci su tom prilikom mogli da pogledaju nastup KUD-a Maldih i hora Đulistan.

    Još jedna noć druženja sa korisnicima Udruženja za pomoć osobama sa autizmom organizovana je sinoć kod Sebilja. Sugrađani su mogli da uživaju u izvođenju raznih koreografija Kulturno-umetničkog društva “Mladih” kao i u sevdalinkama i ilahijama hora Đulistan.

    Predsednik Udruženja , Jusuf Džanković, zahvalio je svim učesnicima u projektu kao i građanima koji su na bilo koji način doprineli ovoj manifestaciji.

    Da podsetimo, ovo Udruženje je organizovalo mnogo dešavanja, preko humanitarkog koncerta koji je njima u čast posvetio “KUD” Mladih, promovisanja spota koji je ujedno postao i njihova himna, kod Sebilja je organizovano veče prezentacije kratkih filmova o obolelima sa autizmom, imali su štandovi na kojima su su bili radovi koje su napravili roditelji obelelih od autizma kao i mnoge druge. Cilj ovih aktivnosti bio je da se sugrađanima približe osobe sa autizmom, da ih prepoznaju kada se na ulici sretnu sa njima, da ih doživljavaju kao svoje sugrađane a ne da ih svrstavaju u građane drugog reda i da se konačno šira zajednica uključi u pomoć obolelima.

    B.V.

    Podeli